Schade Melden

Een reisverzekering afsluiten, doet u omdat u tegen de belangrijkste schades verzekerd wilt zijn zoals bagageschade, kosten vervoer, extra verblijfskosten en bijvoorbeeld extra reiskosten.

Indien u een reisverzekering bij de verzekeraar afsluit, bent u verzekerd van een snelle en adequate schadeafhandeling.

Alarmcentrale Verzekeraar

De verzekeraar staat via De Hulplijn 24 uur per dag en 7 dagen in de week voor u klaar.

De medewerkers van de Hulplijn beantwoorden uw vragen in geval van ongevallen of pech en geven medische adviezen. Indien u in het buitenland bent en medische hulp nodig hebt, wordt u doorverwezen naar betrouwbare artsen en ziekenhuizen. De Hulplijn schakelt bij ongevallen, ziekenhuisopname, pech en bepaalde calamiteiten de alarmcentrale SOS International in. De verzekeraar heeft in het buienland zogenaamde Callcenters. Deze Call Centers houden scherp toezicht op de medische hulp ter plaatse en weten of een bepaalde arts bekwaam is. De Callcenters kennen de ziekenhuizen in de buurt van uw vakantiebestemming en onderhouden daar regelmatige contacten mee. Bovendien regelen zij rechtstreeks de betaling met de verzekeraar.

Een schade melden indien u bagageschade heeft

De snelste manier om uw schade aan te melden en afgehandeld te zien is telefonisch.

U kunt op werkdagen en van 8.00 uur tot 18.00 uw schade telefonisch melden via het telefoonnummer.

Voordat u naar de verzekeraar gaat bellen is het noodzakelijk dat u een aantal belangrijke stukken bij de hand heeft. U heeft nodig uw verzekeringspolis, eventuele politierapporten, eventuele nota’s en andere relevante stukken. Houd ook uw banknummer bij de hand.

  • Als u belt, krijgt u gelijk een deskundige schadebehandelaar aan de telefoon
  • Uw schade wordt in de meeste gevallen direct afgehandeld
  • Uw schade wordt in geld uitgekeerd maar u kunt ook kiezen voor een uitkering in natura U krijgt dan hetzelfde artikel of een vergelijkbaar artikel toegestuurd.
  • Indien uw schade wordt toegewezen en er in geld wordt uitgekeerd dan staat het schadebedrag in de regel binnen twee werkdagen op de door u aangegeven rekening.

Opsturen van nota’s, bonnen, politieaangiftes en dergelijke

In de meeste gevallen is het niet nodig dat u deze naar ons toe stuurt. De originele stukken dient u wel drie maanden te bewaren.

Online uw bagageschade bij de verzekeraar aanmelden

Het voordeel van uw bagageschade online aanmelden is dat u dit 24 uur per dag kunt doen. Indien u uw schade online aan meldt is deze, gemiddeld genomen, binnen twee werkdagen helemaal afgehandeld.

Schriftelijk uw schade melden middels een schadeformulier

U kunt natuurlijk ook uw schade melden via een schadeformulier en deze volledig ingevuld en met de gevraagde bewijsstukken toesturen. U kunt via ons contactformulier vragen een schadeformulier toegestuurd te krijgen. U kun het schadeformulier ook downloaden via de site van de verzekeraar.

Een schade melden indien u een annuleringsverzekering via ons heeft afgesloten

Indien uw reis of vakantie om bepaalde redenen geannuleerd moet worden, dient u dit zelf bij de reisorganisatie, vervoerder of instantie waar u de reis heeft geboekt, te melden. Vraag altijd om een schriftelijk bewijs hiervan!

Indien uw geboekte reis of vakantie niet kan door gaan, dan dient u deze schade bij voorkeur met behulp van het schade aangifte formulier Annuleringsverzekering door te geven.

U dient het volgende met dit ingevulde schadeformulier mee te sturen:

  • De nota’s van de oorspronkelijke boeking. Zowel van het verblijf als de reis.
  • Het verzekeringsbewijs.
  • De annuleringskostennota of nota’s die eventueel al werden afgegeven door de instanties of organisaties waar de reis of het verblijf werden geboekt en waarop staat dat deze geannuleerd zijn. De kosten van annulering zullen normaal gesproken al op deze nota’s vermeld staan.

Annuleringsschade bij niet gebruikte vakantiedagen

Indien u door onvoorziene omstandigheden vakantiedagen heeft moeten missen, dan kunt u dit doorgeven met het een schadeformulier. Op het schadeformulier staat vermeld welke stukken u moet meesturen en tevens het postadres waar u dit schadeformulier heen moet sturen.

Vragen?

Heeft u nog vragen, bijvoorbeeld of uw polis dekking biedt tegen een bepaalde schade, belt u dan tijdens kantooruren met de afdeling reisschade van de verzekeraar.